mandag 30. mai 2011

Utålmodighet, graut og Diva.

Det er ikkje bra å gå for fort ned etter en gastric bypass. Dette for at både kropp og sjel skal klara å henga med i svingane. Det er også veldig normalt at en stopper opp innimellom i vektnedgangen, før det løsner igjen. Alt detta veit eg.....

Men eg har då ikkje tålmodighet til å venta, for svingande! No har vekta stått dønn i ro i snart 2 uker, og det er kjempefrustrerande. Ja,ja, eg veit ka eg skreiv øverst, men alikavel. Eg e kjempeutålmodig, og sånn e det bare.

Ellers så går det mye i graut. Vi er anbefalt av ernæringsfysiologen å eta graut to gangar for dagen no når eg er på most kost. Og eg er jo ikkje noe særlig grautperson. Men eg har funne en god graut som eg tenkte å anbefala, nemlig Quaker sin havregraut med kanel og sukker:


Det er altså litt sukker i den, men det er ikkje så allergale heller. 6g per 100g. Meir som i et eple, faktisk. I denna esko er det porsjonsposar, så då er det bare å hella over vann eller melk (eg bruker melk for å få i meg melkekvoten min) og putta den i mikroen i 2 minutt. Og den er faktisk kjempegod. Så det var dagens frokosttips fra meg:-) I Odda kjøpte eg den på Rimi. De hadde en anna variant også, fra en norsk produsent, men den var det mye meir sukker i.

Ellers så tenkte eg at eg skulle dela favoritt-gastric-bypass-bloggaren min med dåkke. Ho tyr eg alltid til når tålmodigheten e dårlig, livet e traust og veien virke uoverkommelig lang. Ho kaller seg Diva Taunia, er fra USA og opererte i 2008. Gjennom bl.a. Youtube har ho lagt ut videobloggar fra før operasjonen fram til i dag. Og favorittklippet mitt er denne videoen som ho lagde no før ho skulle gifta seg, for her får du se før og etter bilder. Eg elske før og etter bilder:



Vakje det det eg visste? No blei eg i bedre humør med ein gang:-)))






<a href="http://www.blogglisten.no%22%3e%3cimg/ src="http://www.blogglisten.no/connect/5595e2c52f8c236ab9037cfd585756d9" alt="Blogglisten" /></a>

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar