torsdag 5. mai 2011

Fordi eg fortjener det

Om 5 dagar skal eg operera. Gastric Bypass. Altså en slankeoperasjon. Eg har vært stor heila livet. Kraftig, blei det kalt når eg var liten. Og vekta har økt jevnt og trutt for hvert år. Eg har ikkje tall på kor mange gangar eg har slanka meg. Begynte på mitt første kurs når eg var 16 eller 17 år. Har prøvd utrulig mange kurar, og har vel lagt igjen verdien av en ganske bra bil hos Grete Roede. Men sjøl om eg klarte å ta av mange kilo hver gang, så kom de på igjen kort tid etterpå. Pluss noen til. Bonuskilo, om du vil. I over 20 år har eg altså prøvd å fullføra et prosjekt uten å lykkas.

Så i fjor, i januar 2010, tok eg en beslutning om at eg skal ta en Gastric Bypass. Forstå meg rett, det var ikkje noe eg fant ut sånn over natta. Det var en prosess som gikk over fleire år. Fra utgangspunktet at å operera for å bli lettare var en forkastelig idé, fram til en realisasjon om at dette er den muligheten eg har til å få økt livskvalitet. Det er det det handler om for meg. Eg vil ha et bedre liv.

Og veit du ka? Eg fortjener det.


8 kommentarer:

  1. Oh yes you do! Du fortjene det virkelig og eg glede meg til å følga deg på veien:-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg har blogget en god stund, og det er veldig kjekt :) Jeg ønsker deg lykke til med operasjonen og bloggen!!!

    SvarSlett
  3. Så kjekt at du lagde deg blogg:) blir spennende å følge deg på veien... Masse lykke til..

    God klem fra Beate:)

    SvarSlett
  4. Æ sei bærre tvi tvi å løkke te me operasjon, de derre bli kjempebra for dæ! Ska hæls frå n Rolf å.

    SvarSlett
  5. Ja, du fortjene det ;)Du e ei herlig dama Elin, og du tar tabuer for mange, å lager de normale, akkurat sånn som det e. For deg e ein spade ein spade, ikkje et verktøysredskap ;) Vi skulle hatt fleir som deg Elin, du inspirerer mange folk rundt deg. ;) Følge deg haile vaien, komme til å gå kjempebra. Å jæ... flink å skriva du, blir bok detta vel ?

    SvarSlett
  6. Så klart fortjene du det! Ønske deg virkelig lykke til, både med operasjon og tida etterpå.
    Tone

    SvarSlett
  7. Tusen takk, alle sammen! Betyr utrulig mye for meg at dåkke gir så gode tilbakemeldingar! Inger: Hils masse til Rolf også:-)

    SvarSlett