mandag 9. mai 2011

Hulabalula i Haugesund:-)

Då er eg her. Innlosjert på rommet på sjukehuset i Haugesund. Ett år og 2 måneders ventetid er over. Det er heilt surrealistisk, i grunn. Og utrulig godt. Skummelt. Herlig. Og skremmande.

Reiste grytidlig fra Odda i dag, snille pappa'n til Leander kjørte meg og fikk meg trygt levert til kl. 08.00. Då var det rett på blodlabben, der eg traff de to andre som skal opereres samtidig med meg. Og vi har hengt sammen siden; og har hatt det tsjempe-tsjekkt. Latteren sitter laust, og vi har kost oss i sola i dag, gått tur og prata om alt som ligger foran oss. I skrivande stund har vi nettopp hatt besøk av en jysla tsjekke anestesisjukepleier som har satt veneflon på oss. Han var knakande vittig, og fikk oss alle til å senka skuldrene.


Han kalte blant anna denna sokken rundt veneflonen for Julasokk for GBP-opererte (hål i begge endar:-))) Okay, du måtte kanskje vær der, men vi lo godt:-) I alle fall, han var veldig flinkt, og forsikra oss alle om at vi både skulle sovna godt nok under operasjonen, ikkje våkna midt i den, og sist men ikkje minst: Vi skal våkna etter operasjonen. Heilt sikkert.

Ellers så har eg havna på et koselig rom med en felles GBP-pasient. Vi har TV på rommet også, reine skjære luksusen. Her kan du se redet mitt:




Og min fantastiske utsikt:-)


Men seriøst; eg har det veldig bra. Vi skøyer og ler, og holder oppe motet til hverandre. Eg skal operera som nummer 2 i morra, ca. kl. 10.00. Så send meg varme tankar då:-) God natt, og sov godt. Det skal eg. Trur eg:-)

5 kommentarer:

  1. De tenke ikkje mye på interiøret på rommene disse sjukehusene, det e ikkje som på greys akkurat!;-)
    Så godt å høra fra deg, har tenkt på deg masse i dag og det blir ikkje mindre i morra kan eg lova deg!
    Lykke til søtaste snillaste Elin, god klem:-))

    SvarSlett
  2. Masse lykke til Elin!!! Stooor klæm :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Linda, Beate og Renate!

    SvarSlett