lørdag 21. mai 2011

Bryta fordommar og Maksulin så det holde...

Eg har via YouTube fulgt med på USA's versjon av Skal vi danse. Opprinnelig fordi Kirstie Alley er med. Du huske ho? Ho som var med i Cheers og Se hvem som snakker - filmane. I USA er ho kjent som The Fat actress. Ho har strevd veldig med vekta de siste årene, og er en jojo-slankar av rang. Nylig hadde ho et reality-show (Kirstie Alley's Big Life) som har fokusert på vektproblemene hennas. I allefall, ho har nylig gått ned en heil del, nærmare 30 kilo. Og så klinke ho til og melde seg på Skal vi danse. For målet hennas var å gå ned nærmare 20 kilo til....





Hentet fra: Liquida.com

Ho e bare knalltøff, knakande vittig og ja; Ho e faktisk 60 år! Og kjempeflott! Her e første programmet ho var med i:


Eg e blitt så betatt av denna damo som bare gir alle hemningar på båten, kjempe som en gal og deltar i noe så fysisk krevande og vanvittig utleverande som detta programmet. Det budskapet ho sender ut er ubetalelig.

Okai. Det e endå ein grunn til at eg følger med.

En skal ikkje stikka under en stol at Kirstie's partnar e noe så vanvittig utrulig flott. Eg skal væra ærlig å si at eg har hatt en del fordommar vedrørande mannlige selskapsdansarar, og innbildt meg at disse alle har vært feminine, hoftelause, fingergestikulerande guttar. Vel, Maksim Chmerkovskiy motbevise alt detta. Så inni granskauen også. Her snakke vi mannemann, tøffing, råskinn og maskulin (Maksulin) til fingerspissane. Det komme ekstra godt fram i denna dansen:



Mhmm. Du kan ta inn igjen tungo di no. Det e bare heilt vilt.

I allefall, Kirstie har kjempa seg gjennom dans etter dans, veka etter veka. Ei uka datt ho under framføring, ei uka mista ho nesten en sko. Ho har stressa som en gal, trent, slanka seg og stått på.
Denna uko var det semifinale, og Kirstie og Maks innfridde så det holdt. Så tirsdag førstkommande er det finale.

Skal klistra meg fast til Juutjuuben då, ja. Eg håper de vinner, men samtidig har Kirstie allerede vunne. Ho har tatt av mange kilo som ho ville, blitt i god form og ikkje minst brøte en heil haug med barrierar og ikkje minst fordommar. Og så sette ho ord, vittige sådan, på det å kjempa mot å bli fornøyd med seg sjøl der en er akkurat no, noe som er en evig kamp for svært mange av oss:-)

Her kan du se ho i semifinalen, flottare enn noen gang:



Ja. Ho har allerede vunne i mi bok, jaffal.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt og inspirerande:-)
    Veldig kjekt å se deg i dag Elin, så frisk og rask
    ♥ Klemklem ♥

    SvarSlett
  2. Takk i lige måde, Linda:-) Eg føle meg både frisk og rask, også:-)

    SvarSlett