torsdag 11. august 2011

Summen av lastane

Jammen e det over en måned siden siste blogginnlegg. Blei litt stille fra meg en periode, fant det litt vanskelig å plukka opp tråden igjen. Men no er eg igang igjen:-)

Det har vært en annerledes sommar i år - på mange vis. Har ikkje hatt noen lange, eksotiske ferieturar - men eg har hatt noen utrulig fine turar rundt omkring på Vestlandet. Har vært i vakre Årdal, skjønne Bergen og nydelige Stavanger. Sistnevnte på matfestival, av alle ting. Noe bortkasta på meg, men det var stemning, liv og mye folk - så absolutt verdt turen:-) Og så har eg for første gang vært på Bluesfestival på Notodden:-) Det var en vanvittig kul opplevelse, og skal absolutt gjentas.
Ellers lurer du kanskje på ka eg gjorde på dissa turane mine? Siden eg då ikkje har så mange laster lenger? Eg bare nevner i fleng:

* 16 uker siden eg sist drakk brus (Pepsi Max, of course) og øl for den saks skyld
* 15 uker siden eg tok meg en røyk
* 13 uker siden eg opererte, fikk minimage og blir mett av ei halv skjeva:-)

Jo, eg skal si deg ka eg gjorde. Eg SHOPPA. Eg har nemlig funne ut ka "erstatningslasten" min er, no når eg ikkje bruker mat, snop, røyk og lignande som stimuli. Jepp, eg shoppe. Eg shoppa i brogatene i Stavanger, eg tråla kjøpesenter i Bergen, eg raida IKEA både i Bergen og Stavanger og har brukt siste veka på å montera IKEA-saker. Til og med på Notodden, der folk lå strødd rundt på plenar og naut sol og god musikk, kor var eg? Joda, eg var i butikkane. E det mulig? Heilt klart, godt utvalg særlig innen interiør og skilt gjorde susen.
Og i Årdal? E det mulig å shoppa der? Å, ja da. Det viser seg nemlig at i Årdal og nabobygda Lærdal finnes det minst 4 butikkar som selge kule klær i mine størrelsar. Jada. Eg veit ka eg sa. Skulle jo ikkje kjøpa klær no, det er jo bare tull siden de fort blir for store. Men eg vil jo væra fiiin, då. Og det er ikkje så fint med klær som slenge og gjør at en ser større ut enn det en allerede er. Det e jo klart. Så då kom eg heim med masse nye klær i kofferten, klær som passa akkurat:-)
Dessuten så går denna vektnedgangen min mye seinare enn eg hadde trudd i utgangspunktet, så derfor varer klesstørrelsane noe lenger enn forventa.
Så det så:-).

No er det altså 3 måneder siden operasjonen, og eg har tatt av 22 kilo. Det går sakte, jevnt og trutt. Og eg er i storform. Så då er det bare velstand. Men eg må jobba med den der shopping - lasten min, altså. Detta går ikkje i det lange løp med mindre eg vinne i Lotto. Så då er det vel på tida å jakta etter en ny last, då? Siden summen av lastene e konstant, meine eg:-)

2 kommentarer:

  1. Hehe, vi e visst ganske lik når det gjelde shopping ja. Men eg tror det hadde blitt veldig dyrt viss eg skulle ha vært alle de plassane du har vært i sommar :D Shoppa nemlig ingenting i Sverige når vi va der :-0
    Uansett, kjekt med et innlegg fra deg igjen. Kjekt å lesa at alt e bra med deg :)

    SvarSlett
  2. Eg shopper for å bli glad på dårlege dagar. Det er ikkje heilt lurt det heller, når ein er student.

    SvarSlett