mandag 6. juni 2011

Peonar, mat og bloggtips

Eg elske peonar. Det e de finaste blomstrane eg veit. Sist veka fikk eg kjempekoselig besøk av Linda, og ho hadde med seg nettopp peonar.De lyser opp heile kjøkkenet mitt, og eg blir så glad hver gang eg ser de.




På fredag begynte eg med vanlig mat. Det var herlig:-) Eg må fremdeles væra forsiktig med noen typar mat som kan "hekta seg opp" i systemet (biff, pasta og alt som har skarpe kantar) men det er ikkje noe problem:-) Er så mye anna å velga i, og eg skal si deg det at når en har levd uten vanlig mat i noen uker så setter en virkelig pris på mange typar mat en før ikkje har brydd seg så mye om. Jaffal gjør eg det:-) Og så får eg jo ganske klar respons no, på om det eg putter i meg er bra for meg eller ikkje. Det er litt kjekt. Forstå meg rett, eg tåler tilsynelatande all slags mat. Men det er ikkje all mat som gir meg lika mye, nei. Før la eg nok ikkje merke til sånt, men no merker eg fort hvis ikkje det er nok næring i det eg får i meg. Og dette er en type lærdom eg så absolutt trenger. Så det er eg veldig fornøyd med:-)

Som  et eksempel kan dåkke se detta bildet her som vi tok på et kurs eg var sist uka:



P.S. Det kvita e fiskepudding:-)

Muffinsen til høyre har samme kalori-innhold som fatet med mat + glasset med skummamelk. Og eg skal væra så ærlig og si at før hadde ikkje detta vært noe opplagt valg for meg. Men no er eg ikkje i tvil; eg går for fatet. Sjøl om det då inneholder fleire måltid for meg no for tida:-) Grunnen til at dette no er så enkelt et valg, er at kroppen gir meg så klare beskjedar om ka som er det rette valget.

En slankeoperasjon er bare et verktøy, for om et par år er det fullt mulig å legga på seg igjen det en har tatt av hvis ikkje en har endra tankebanane underveis. Og det er det eg jobber med no, og det eg skal jobba med resten av livet. Det er en del av meg, og sånn er det:-)

Meir peonar, sa du? Å, jada:


  
Nyydelig:-)

Sånn på tampen tenkte eg å gi dåkke noen bloggtips:-) Linda, peon-damo du veit, har en kjempekoselig blogg om interiør og hverdagsliv. Den heiter Hjertehuset :-) Sjekk den ut, den e kjempefin!

Ein anna blogg eg e hekta på, er Odda hjelper Mwanza, Tanzania . Her får du følga Håkon, en frivillig ildsjel som akkurat no befinner seg i Afrika for å starta en Internett-kafé:-)

Kos deg!

4 kommentarer:

  1. Så koselig at du blogganbefale bloggen min då:-))
    God idè!
    Koste meg virkelig hos deg Elin, og peonane var velfortjente:-)
    Klem ♥

    SvarSlett
  2. Liker skiltene på veggen din!

    SvarSlett
  3. PS! Eg gløymte tida og kom meg ikkje på fotoklubb i dag:-/ Eg satt å hjalp bror min med eksamen og plutseleg var klokka åtta.

    SvarSlett
  4. Takk! Eg har dillo på utvalgte skilt!

    Ups! Eg glemte det jo eg og:-) Va no flaks at vi e lika svimle begge to:-)

    SvarSlett