mandag 20. juni 2011

I slag, i krympemodus og i fokus

Jammen har det gått ei stund siden forrige blogginnlegg, og siden det faktisk e komt etterlysningar må eg jo ta meg tida til å tasta noen ord:-)

Med meg går det fiiiint:-) Formen e mye bedre enn sist du veit. Har begynt med proteindrikken min igjen, og det hjalp. Og endå kjekkare - ser ut som om dette med vekta har løsna litt igjen no. Vekta viser minus 15 kilo, og det er jo herlig. No er eg godt i gang, sjøl om det nok vil ta lenger tid enn eg hadde forestilt meg.

Og så er det jo utrulig kjekt med målene, då! De av dåkke som er erfarne slankarar, veit kor viktig det er å ta mål. For uinvidde kan eg si at detta, som nok er sjølforklarande, betyr å ta et målbånd og måla omkretsen på ulike plassar nedover kroppen. Eg pleier å måla hals, overarm, brystparti, livvidde, hofter, rompo, kneet og ankelen. Jaja, mensann! Og grunnen til at dette er viktig når en er i en slankeprosess er at kroppen i periodar holder igjen på kiloane, mens en samtidig krympe på målene. No har eg ingen fysiologisk forklaring på dette, eg bare konstanterer at sånn er det. Så fordi om kiloane står i ro, så kan en se at målene går ned - ergo: motivasjonen holder seg oppe:-)



Så derfor tok eg alle målene mine før operasjonen, og kan lykkelig konstantera at her e krympinga i gang! No har eg ikkje tenkt å ramsa opp målene mine (det e no måte på utlevering), men eg kan eksempelvis nevna at eg hittil har gått ned 2,5 cm rundt ankelen. Vanvittig kult, spør du meg:-) Så husk det, hvis du har tenkt å starta en vektnedgangsprosess - ta målene dine. Det e en viktig motivasjonsfaktor underveis:-)

Ellers er eg no inne i mi siste sjukemeldingsuka, og er neste uka klar for jobb igjen. Det gleder eg meg til. Blir spennande å prøva seg i den virkelige verden igjen. Det blir et par ukers prøvetid, og så er det ferie.

Ligge an til Krenken-ferie i år. Har brukt feriepengane på nødvendig forefallande arbeid på huset, så det blir ikkje noen langturar. Men til neste år! Då blir det ferieferie! Då vil eg ut å fly! Eg glede meg til å skli nedi et flysete uten at det er trangt og uten å føla at en klistre seg innpå passasjeren i nabosetet.

Jepp. Detta e et av fleire delmål eg har i mitt nya liv. Ting som normalvektige ikkje tenker over, men som for meg er noe eg tenker mye på. Det er utrulig mye vanar og tankar en legger seg til når en er overvektig, og dette er ting eg må konfronera meg sjøl med ein etter ein. Bare på den måten kan eg endra adferden som har ført meg dit eg er i dag. Eller det vil si, der eg var for noen uker siden. For no er eg jo begynt å kryyyympa:-)

Hahaha, eg trur eg må ha en skikkelig krympefest om et års tid! Det hadde vært kjekt:-)



Kilde: http://garfield.nfshost.com/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar